Verslag vergadering OC 22/05/2019

Datum:  Woensdag 22 mei 2019, 20h00
Locatie:  Refter Kleuters

Aanwezig
Veerle Govaerts (directie Lager), Ann Eeman (directie Kleuter), Juf Krista
Ben Van Tichelen, Yannick Francken, Giles Snelders, Sophie Laermans, Jan Mous, Tom Van Oosterwijck, Sabrina Gysbrechts, Sofie Reenaers, Gunnar De Roeck, Uschi Breidenich, Lynn Van der Veken

Verontschuldigd
Caroline Gommeren, Kelly Bleys, Veronique Weyts, Evy Vandervaeren, Sonja Vorsselmans

Verslag

1. Goedkeuring vorig verslag
- Ok


2. Logo
- Lies Slaets (ontwerpster) heeft eerste ideeën voorgesteld, hieruit zijn er 3 als favoriet gekozen, waarmee Lies nu verder werkt
- Aanduiding persoon voor verdere opvolging: Yannick


3. Aankoop speeltoestel
- Finale goedkeuring voor plaatsing zomervakantie
- 6% BTW via school. Geldt wordt overgemaakt van OC naar school. Nu voorschot, na plaatsing restbedrag
- Opening speeltoestel op eerste schooldag


4. Structuur en toekomst oudercomité: toelichting door Giles Snelders
- Verdelen van specifieke taken aan Kernleden om de duur van vergaderingen te verminderen
- Kernleden komen regelmatiger samen om praktische zaken te bespreken. De andere vergaderingen blijven bestaan.
- Deze zomer wordt dit op punt gesteld, iedereen is welkom om mee na te denken


5. Nabeschouwing  -  18/05/2019 Schoolfeest
Feedback
Toog (Volwassenen + Kindertoog)
- Locatie ok
- Indeling: afwas meer ruimte geven
- In het begin (vanaf 13u) van het schoolfeest meer HH voorzien
- Conditie toog: lekkage tap
- Oude Caert: 6 vaten en 1 volle bak
- Aantal glazen vermeerderen, eventueel bijhuren indien brouwer niet voldoende kan leveren
- Kindertoog viel niet hard op, hiervoor meer reclame maken
- Appelsap bestellen voor kindertoog (samen met appelsiensap)
- Prijzen kindertoog versus volwassentoog – tegen volgend jaar bekijken (1 troef flesje water ó 2 troeven glas water)

Kassa:
- Niet meer sluiten tijdens de dansjes
- Eventueel 3 kassa’s voorzien

Koeling:
- Locatie ok
- 2 sleutels indien mogelijk
- Volgend jaar opnieuw bestellen

Vuilbakken:
- Meer vuilbakken en zichtbaar maken
- Zowel PMD als zwarte zakken

Tafels en stoelen:
- Stoelen bestellen bi de gemeente
- Stapels met schragen en planken klaarleggen, zodat de mensen deze zelf kunnen nemen indien gewenst.

BBQ:
- Vlees was lekker
- Wachtrij was soms lang -> 3 (à 4) personen om te bedienen + 1 om bij te vullen
- Marge extra vlees was ok, Veggie iets meer, daar dit gemakkelijk uit elkaar valt
- Au bain-marie was niet voldoende om warm te houden (doordat deze buiten stonden?), was ook niet voldoende
- BBQ bakkers: ging zeer vlot met 2 gas BBQ’s 

Richtlijnen opstellen voor hulp van HH
- Nu: 5 troeven
- Toekomst: misschien sowieso flessen water voorzien tijdens shift
- 5 troeven voor nadien een biertje of andere dranken
- Nog verder te bekijken

Installatie muziek
- Dit was meer dan ok.
- Er werd nog een aanpassing gedaan voor de draadloze micro’s, dat werkte goed
- Mobiele installatie aanschaffen voor de kleuters: informeren naar prijzen (Ben volgende vergadering)

Andere
- Grote opbrengst bij zowel de toog als de BBQ
- Communicatie wat met opbrengst gedaan/te doen
- Eten leerkrachten, geen vast moment inplannen, gewoon na de festiviteiten is oke.
- Frieten en ijsjes ook tijdens BBQ voorzien, niet alleen op de middag


6. Praktische planning + aanduiding verantwoordelijke  -  25/06/2019 Receptie Kleuters
- Wordt verder besproken op de volgende vergadering (17/6)


7. Praktische planning  + aanduiding verantwoordelijke -  26/06/2019 Receptie Lager
- Briefjes inschrijven – broer en zus mogen mee
- Attentie 6de leerjaar -> Directie
- Attentie (ex)OC leden -> Ben
- Praktische planning wordt verder besproken op de volgende vergadering (17/6)


8. Varia
Stand van zaken "zwerfvuil rond de school" (zie verslag 14/03/2019, punt 10)
- Bij de start van het nieuwe schooljaar wordt Luc V uitgenodigd om meer info te geven
Woordje Jan Mous
- Jan neemt na jarenlange inzet afscheid van het oudercomité